NOWE ZASADY AUDIOTELE autor: (opr. MM)
   

4 kwietnia weszÅ‚a w życie nowelizacja rozporzÄ…dzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w sprawie sposobu prowadzenia w programach radiowych i telewizyjnych dziaÅ‚alnoÅ›ci reklamowej i telesprzedaży. Zmiana dotyczy SMS-ów i poÅ‚Ä…czeÅ„ telefonicznych o podwyższonej opÅ‚acie wykorzystywanych przy loteriach i konkursach.W spocie reklamowym bÄ™dzie musiaÅ‚a być podana cena brutto (z podatkiem VAT) za koszt minuty poÅ‚Ä…czenia telefonicznego lub SMS-a. Rozmiar czcionki, którÄ… podana bÄ™dzie cena usÅ‚ugi, nie może być mniejszy niż 60 proc. rozmiaru czcionki caÅ‚ego spotu, a cena musi być widoczna na ekranie przez caÅ‚y czas emisji spotu reklamowego. W przypadku reklam radiowych informacja o cenie SMS-a lub poÅ‚Ä…czenia telefonicznego powinna być odczytana przez spikera bezpoÅ›rednio przed albo zaraz po przeczytaniu numer telefonu, pod który majÄ… dzwonić radiosÅ‚uchacze.

 

Naruszenia rozporzÄ…dzenia przez nadawców można zgÅ‚aszać do Biura Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. W skardze musimy wskazać stacjÄ™, która wyemitowaÅ‚a spot, audycjÄ™, datÄ™ i godzinÄ™ emisji programu.

 

Skargi możemy kierować na adres: Biuro Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Departament Prezydialny, WydziaÅ‚ Skarg i Wniosków, skwer kard. WyszyÅ„skiego 9, 01-015 WARSZAWA, tel. 22 597 30 37, e-mail: skargi@krrit.gov.pl. Można też wypeÅ‚nić gotowy formularz na stronie internetowej: www.krrit.gov.pl/dla-abonentow-i-konsumentow/kontakt-i-formularze/skargi-i-wnioski/.

   
Drukuj