Lipiec – Sierpień 2012 nr7/8
 
   
   

    Tu jesteś: > Gazeta > Lipiec – Sierpień 2012 nr7/8



LISTA ARTYKUŁÓW


CO SŁYCHAĆ

Wylali dziecko z kąpielą »

Youthfestiwal 2012 »

Zdjęcie miesiąca »



NASZE MIASTO

100WNIOSKÓW Z KOŁOBRZESKIEJ »

BEZ ŁADU I SKŁADU »



LISTY/AKTUALNOŚCI

Dzik jest dziki »

Obiecanki cacanki »

Plaża Konstancin »

Wolontariusze »



AKTUALNOŚCI

Giełda Rzeczy (Nie)Zbędnych »

Habdzinman 2012 »

Infolinia RPO »

Mistrzyni Europy z Konstancina »

Nie, bo nie »

Paskudny zgrzyt »

Przy torze wrotkarskim w Słomczynie stanęła trybuna »

Pseudogóralszczyzna w parku »

Pytania bez odpowiedzi »

Taaaaaka ryba »

Tragiczny finał »

W spółdzielni bez zmian »



NASZA GMINA

BEZROBOTNI.KONSTANCIN.PL »

KWESTIA PRIORYTETÓW »

WYREMONTUJĄ DROGI »

WYSTAWIAMY STOPNIE SWOJEMU MIASTU »



NASZ SAMORZĄD

ABSOLUTORIUM DLA BURMISTRZA »

 

POPULARNE ARTYKUŁY
1. SYLWETKI - Michał Malinowski »
2. Kościół parafialny św. Zygmunta w Słomczynie »
3. Dzik jest dziki... »
4. Konstancin już jest częścią metropolii »
5. Ryba lubi pływać w czystej wodzie »
6. MY SĄ UZDROWISKO, CZYLI STRATEGIA KONTRA PUSTOSŁOWIE »
7. Amfiteatr otwarty »
8. RECEPTA DLA STOCERU »
9. Odnowić willę Świt »
10. Komunikat Urzędu Gminy Konstancin-Jeziorna »
 

ARCHIWUM WYDAŃ GAZETY
Grudzień 2014 nr 12 (72)
Listopad 2014 nr 11 (71)
Październik 2014 nr 10 (70)
Wrzesień 2014 nr 9 (69)
Lipiec – Sierpień 2014 nr 7/8
Czerwiec 2014 nr 6 (66)
Maj 2014 nr 5 (65)
Kwiecień 2014 nr 4 (64)
Marzec 2014 nr 3 (63)
Luty 2014 nr 2 (62)
Grudzień 2013 – Styczeń 2014 nr 12/1 (60/61)
Listopad 2013 nr 11 (59)
Październik 2013 nr 10 (58)
Wrzesień 2013 nr 9 (57)
Lipiec-Sierpień 2013 nr 7/8
Czerwiec 2013 nr 6 (54)
Maj 2013 nr 5 (53)
Kwiecień 2013 nr 4 (52)
 


ABSOLUTORIUM DLA BURMISTRZA

Poleć artykuł znajomemu   Drukuj autor: GRAŻYNA MATUSIK-TOMASZEWSKA
   

27 czerwca, podczas obrad XXIV sesji, Rada Miejska Konstancina-Jeziorny udzieliła burmistrzowi Kazimierzowi Jańczukowi absolutorium za wykonanie ubiegłorocznego budżetu. Z 20 radnych obecnych na sesji, 18 głosowało za udzieleniem absolutorium, a dwóch wstrzymało się od głosu.

 

W sprawozdaniu finansowym burmistrz przedstawił radnym swoją opinię na temat realizacji budżetu w 2011 r. Dochody ogółem zrealizowano w kwocie blisko 120 mln zł, co stanowi 103,39 proc. planu po zmianach (uchwalając budżet planowano dochody w wysokości ok. 123mln zł).Wydatki zrealizowano w wysokości blisko 111 mln zł, czyli w92,4 proc. planu po zmianach (pierwotnie planowano ponad 136mln zł).Mimo że zapłata różnych należności z lat ubiegłych pochłonęła ok. 5 mln zł, rok został zamknięty blisko dziewięciomilionową nadwyżką. – Mocną stroną tego budżetu jest niskie zadłużenie gminy, które na koniec grudnia 2011 r. wyniosło 12 579 785,93 zł. To 10,49 proc. względem osiąganych dochodów–mówił burmistrz Kazimierz Jańczuk. –Niskie zadłużenie gminy daje dobrą sytuację wyjściową na rok 2013, w którym przed nami co najmniej cztery wielkie przedsięwzięcia: odbudowa Hugonówki, budowa sieci wodno-kanalizacyjnych w północno-zachodnim Skolimowie i południowej części gminy oraz rozpoczęcie budowy ratusza – dodał.

 

Burmistrz Konstancina-Jeziorny Kazimierz Jańczuk i przewodniczący rady miejskiej Andrzej Cieślawski

Wykonanie budżetu pozytywnie zaopiniowały regionalna izba obrachunkowa (RIO) i Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej. Z pewnością gmina w 2011 r. znacznie bardziej prawidłowo gospodarowała finansami publicznymi niż w latach ubiegłych. RIO w swej opinii podkreśliła, że ogółem dochody zrealizowane w 2011 r. wzrosły w stosunku do 2010 r. o ok. 18,6 proc., a wydatki były wyższe o ok. 19,4 proc. od wydatków poniesionych w 2010 r. – Poziom realizacji budżetu jest wyższy niż w latach poprzednich, dlatego wnioskujemy o udzielenie absolutorium – stwierdził Sebastian Januszko, przewodniczący Komisji Budżetu, Inwestycji i Spraw Majątkowych Rady Miejskiej. –Można jedynie dyskutować o celowości niektórych wydatków– dodał.

 

Budżet 2011 r. najbardziej obciążyły wydatki na oświatę – 30,6 mln zł i na gospodarkę komunalną i ochronę środowiska – 23,7 mln zł. Na administrację publiczną przeznaczono 9,8 mln zł, na transport – 8,5mln zł, na kulturę – blisko 3mln zł, na sport i rekreację – 1,6 mln zł. Z wydatków inwestycyjnych najwięcej pochłonęła przebudowa Parku Zdrojowego – blisko 9,5 mln zł, a 3,2 mln zł – rozliczenie kosztów budowy dwóch budynków komunalnych w Mirkowie.

 

W 2011 r. zadania inwestycyjne zostały zrealizowane w 87,43 proc. (po zmianach).To wynik znacznie lepszy niż w minionych latach. Na 54 zadania inwestycyjne w ubiegłorocznym budżecie przeznaczono 38mln zł (po zmianach 25 mln zł). Nie wszystkie jednak inwestycje zostały zrealizowane. Nie rozpoczęto m.in. przebudowy ulic Jagiellońskiej, Piasta, Jaworowskiej i Batorego (ok. 5 mln zł), modernizacji oświetlenia przy ulicach Sienkiewicza, Źródlanej i Wierzejewskiego (3 mln zł) i remontu Hugonówki (6,5 mln zł). Ostatecznie z pierwotnie zaplanowanych 38 mln zł wydano niespełna 60 proc. – 22 mln zł.

 

Odczytana w trakcie sesji opinia RIO, Komisji Rewizyjnej i sprawozdanie finansowe nie wywołały dyskusji wśród radnych. Jedynie radny Tomasz Zymer zwrócił uwagę na niskie wykonanie budżetu przez Wydział Planowania Przestrzennego Urzędu Miasta i Gminy – zaledwie 37 proc. planowanych wydatków. Na przygotowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, dokumentację i uzgodnienia wydano tylko 90 tys. zł zamiast planowanych ok. 270 tys. zł. –Zmartwiła mnie ta informacja, ponieważ jest wiele miejscowych planów, które gmina przygotowuje od 10 i więcej lat.W2011 r. udało się przygotować i uchwalić tylko trzy plany.Wydaje mi się, że prace można było zintensyfikować i te pieniądze wydać, ponieważ potrzeby są ogromne –mówił Tomasz Zymer.

 

Burmistrz Kazimierz Jańczuk wyjaśnił, że nad wieloma planami prace planistyczne są w toku i fakt, że nie zostały wydane wszystkie pieniądze przeznaczone na ten cel, nie oznacza, że niczego nie robiono. Jeśli plan nie zostanie ukończony i uchwalony, nie można wypłacić pieniędzy firmie projektowej. – W tym roku planujemy ogłosić przetarg na 11 planów – dodał burmistrz.

 

Niskie wykonanie budżetu odnotowano również
w działach:

• infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi – 66,58 proc.,

• promocja jednostek samorządu terytorialnego – 64,45 proc.,

• rezerwaty i pomniki przyrody – 62,6 proc.,

• schroniska dla zwierząt – 43,6 proc.,

• opracowania geodezyjne i kartograficzne – tylko 30,61 proc. z zaplanowanej sumy.

 

Z pierwotnie zaplanowanych na inwestycje 38 mln zł wydano niespełna 60 proc. – 22 mln zł

 

Wydatki związane z realizacją Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wyniosły 79,6 proc. planu, a na przeciwdziałanie narkomanii wydano 56,25 proc. zaplanowanych pieniędzy. Bardziej krytyczni niż radni byli mieszkańcy przysłuchujący się obradom sesji. – Korekty budżetu i Wieloletniej Prognozy Finansowej dokonywane są na każdej sesji. Trudno więc nie wykonać budżetu – mówili.

 

W 2012 r. na inwestycje zaplanowano 27,7 mln zł i na zakupy inwestycyjne 4,3mln zł. Połowę wszystkich pieniędzy gmina planuje wpompować w Park Zdrojowy – prawie 4 mln zł, remont ulic wokół parku i modernizację ich oświetlenia – ponad 4,5 mln zł oraz w remont Hugonówki – 6,7mln zł. Odbudowa wilii może jednak kosztować nieco więcej – w odpowiedzi na przetarg na wykonanie prac, do gminy wpłynęło ponad 10 ofert: najtańsza na ok. 7,2 mln zł, a najdroższa na ponad 11 mln zł. Nawet ta pierwsza przewyższa o 500 tys. zł kwotę zapisaną w budżecie, a jak uczy doświadczenie, zwykle w trakcie realizacji inwestycji pojawiają się jakieś nieprzewidziane wcześniej koszty.

 

Kolejne znaczne sumy przeznaczono na inwestycje oświatowe: remont szkoły w Opaczy – 3,25mln zł, budowę sali gimnastycznej przy Zespole Szkół Integracyjnych nr 5 przy ul. Szkolnej – 3,4 mln zł i 500 tys. zł na budowę przedszkola w Oborach. Na budowę Sali gimnastycznej przy ZS nr 5 gmina nie uzyska dofinansowania z funduszy Unii Europejskiej – sala nie spełnia parametrów(jest zamała) określonych dla tego rodzaju inwestycji.

 

O tym, czy mamy dobrą sytuację wyjściową na 2013 r., przekonamy się po zrealizowaniu tegorocznego budżetu

 

Na oświatę gmina wyda ponad 40mln zł, na bieżące funkcjonowanie urzędu (w tym płace) – blisko10mln zł, na pomoc społeczną – ponad 7,5 mln zł. Na dotację przedmiotową dla Zakładu Gospodarki Komunalnej samorząd przeznaczył blisko 2,5 mln zł, na kulturę i ochronę dziedzictwa narodowego – 3,1mln zł (w tym na funkcjonowanie Konstancińskiego Domu Kultury – 1,9mln zł), na działalność Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji – 1,25 mln zł, na straż miejską – 1,4 mln zł. Ponad w 2012 r. samorząd dopłaci 2,5mln zł do komunikacji zbiorowej: 1,95mln zł do linii autobusowych Zarządu Transportu Miejskiego i 565 tys. zł do komunikacji wewnątrz gminy. Na utrzymanie i remonty dróg gminnych zaplanowano ponad 9 mln zł, a na wykup gruntów pod inwestycje drogowe – 3,8 mln zł. Gmina musi też odprowadzić do skarbu państwa blisko 8,3 mln zł tzw. janosikowego.

 

O tym, czy mamy dobrą sytuacjęwyjściowąna2013r., przekonamy się po zrealizowaniu tegorocznego budżetu. Planowaniem dochodów i wydatków na przyszły rok zajmie się rada miejska po wakacjach. W drugiej połowie września zaczną się prace nad uchwałą budżetową na następny rok.

   
Poleć artykuł znajomemu   Poleć artykuł znajomemu    Drukuj Drukuj Dodaj do Facebook Dodaj do Wykop Dodaj do Blip Dodaj do Delicious Dodaj do Flaker Dodaj do Google Bookmarks Dodaj do Śledzik Dodaj do Digg Dodaj do Twitter Dodaj do Google Buzz Dodaj do Pinger
   
comments powered by Disqus
NASZE MIASTO

O Nas »

Kontakt »

Napisz do Nas »

Konstancin i okolice on-line »


 


REKLAMA

 


NEWSLETTER

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać od nas informacje:
wyślij
 



   
   
gazetaarchiwumforumnasz konstancingaleriakontakt
studiokarma.eu